Waar kan je voor bidden?

Bid met ons mee!

Meebidden via de gebedswhatsapp? Meld je hier aan!

Jezus zei: “Heb vertrouwen in God. Ik verzeker jullie: Als iemand tegen die berg zegt: “Kom van je plaats en stort je in zee,” en niet twijfelt in zijn hart, maar gelooft dat gebeuren zal wat hij zegt, dan zal het ook gebeuren.” (Markus 11:22-23)

Bid dat God Zijn kracht laat zien

We hebben op 3 – en met Aruba erbij 4 – plekken midden in een krachtig werk van de Heilige Geest mogen staan. Overal was het de kracht van Gods aanwezigheid en wonderbaarlijke leiding die het verschil maakte. En dat is een vuur wat we niet zelf aan kunnen steken, maar alleen uit de hemel kan komen. Bid voor krachtige vervullingen met de Heilige Geest (veel verse Leefies strekken zich daar nu naar uit), genezingen (90% blinde vrouw genas, maar we vragen God om meer), maar bovenal: authentieke bekeringen, mensen die een compleet nieuw hart en nieuwe Geest krijgen door een openbaring van Jezus’ werk aan het kruis en opstanding. Alleen een diep werk van de Geest, in antwoord op gezamenlijk gebed en in gehoorzaamheid aan alles wat Hij zegt, kan dit bewerken, en geen menselijke inspanning kan dit vervangen.

Voor het overige, broeders en zusters, bid voor ons. Bid dat het woord van de Heer zich elders even snel verspreidt en evenzeer geprezen wordt als bij u (2 Tessalonicenzen 3:1).

Bid voor het lanceringsteam  

Zo dankbaar voor een team mensen die we nog maar net kennen, maar zo knallend enthousiast zijn voor Leef! Aruba, en met man en macht ons aan het meehelpen zijn in het opzetten van de nieuwe kerk!

Maar we merken meteen dat Satan allerlei plagerijen uit de kast haalt. Twee goed bijdragende gezinnen kregen opeens onverwachts allerlei problemen en moesten van het eiland vertrekken. En we merken dit plotseling bij meer mensen. Bid mee voor bescherming tegen dit soort opruiingen en dat iedereen op z’n post mag blijven staan en de moed mag blijven vasthouden!

“Bid ook dat wij worden behoed voor slechte en kwaadaardige mensen” (2 Tessalonicenzen 3:1).

Bid voor volwassen worden van de gemeente

  • leiders in wie we investeren, die zelf weer andere werkers in de oogst zullen opleiden
  • grote gewilligheid en passie om God te dienen, een overvloed aan vrijwilligers die elke vacature en droom van God vervullen
  • financiële zelfstandigheid, zodat we niet alleen snel onze eigen broek kunnen ophouden, maar terug kunnen zegenen aan hen die ons hebben geholpen + zelf weer zendelingen & nieuwe kerkplantingen kunnen financieren
  • verstaan van Gods stem voor elke volgende stap qua locatie, nieuwe dienst, bediening, locatie, kerk of misschien zelfs met Gods hulp een bijbelschool

Bid voor ons gezin en onze gezondheid

“Wees niet bang voor hen, denk aan de grote en geduchte Heer en strijd voor uw volksgenoten, voor uw zonen, dochters en vrouwen, en voor uw huizen” (Nehemia 4:8/14)

 

Waar we God voor danken!

Nederlanders zijn supergoed in het verplaatsen van bergen door geloof. Kijk maar hoe weinig er nog over zijn! (M.u.v. Zuid-Limburg 🙂

Inmiddels verplaatste bergen (en sommige daarvan leken vooraf écht onbeweeglijk):

1. De kerk waar we voorgangers van waren Leef! Zutphen) is, na een aanvankelijke wederzijdse shock dat God ons echt vroeg te vertrekken, inmiddels, op bijzondere aanwijzing van de Heilige Geest midden in de nacht, overgedragen aan de legendarische en respectabele Peter Sleebos, die met het jonge team de gemeente verder aan het opbouwen is. Dankbaar dat God hiervoor gezorgd heeft en dat ook daar de bekeringen van ongelovigen doorgaat!

foto-202. Er is hier een kerk ontstaan, terwijl we kwamen zonder ook maar één persoon met wie te starten. Een wonder! Veel mensen hebben met ons meegebeden en Hij heeft het gedaan!

3. Ons huis in Zutphen zou volgens ‘experts’ niet verhuurd kunnen worden. Maar dit is toch – met wel wat hobbels – gelukt, uiteraard mét toestemming van de bank. Voor ons een les dat we niet bang hoeven zijn voor woorden van mensen, zelfs mensen met veel ‘verstand van zaken’, als God iets anders gezegd heeft!

casnan aruba4. Een huis daar. Een huis was ons vooraf toegezegd, en vlak voor vertrek bleek dit ineens niet meer door te gaan! We gingen dus met alleen een vakantiehuisje van een paar dagen, en door een wonder vonden we een 1e, en een jaar later ons huidige huurhuis. We hebben zeker heftige tijden gehad, zeker in de krappe, tijdelijke huisjes, maar zijn dankbaar voor Gods trouw en genieten elke dag dat we een dak boven ons hoofd hebben.

IMG_1215 5. School voor de kinderen: Op Aruba is het onderwijs gelukkig ook allemaal in het Nederlands. Maar je komt niet zomaar elke school binnen.Ook hier heeft God wonderbaarlijk in verhoord, en mochten we de kinderen inschrijven toen we hier officieel nog niet woonden. Inmiddels, ook een paar hobbels verder, genieten de kinderen van hun optimale plekje voor onderwijs, beide weer met een bijzonder verhaal door God voorzien!

nederlands-paspoort6. Vergunning: Aruba is wel Nederlands Koninkrijk, maar omdat het anders te vol zou worden moet je als ‘gewone’ Nederlander toch een vergunning hebben, moeilijker nog dan Curaçao of Bonaire. We danken God enorm dat, dankzij Nathalie’s baan in het onderwijs (ook weer via Gods leiding op ons pad gekomen) we nu onze vergunningen voor de komende jaren rond hebben. God is trouw!

IMG_49737. Financieel. We wisten van het begin dat we elk vast salaris moesten loslaten en God moesten vertrouwen voor ons inkomen. En dat met 25% hogere prijzen hier! En God is echt – al blijft het soms zweten, stressen, we moeten eerlijk zijn – écht supertrouw geweest. Bedragen voor de huur die op de dag en cent af precies binnenkomen van mensen die van niks wisten, werk waarin werd voorzien, en maandelijkse of eenmalige giften, groot of klein, die samen onze levenslijn zijn. Wat een zegen deel dat je rug ook financieel gedekt wordt door medesoldaten in Jezus’ leger van liefde.

Steun blijft tot de kerk verder gegroeid is nog even nodig (misschien nog 2 jaar?), zowel voor ons levensonderhoud als gezin, als ook voor de opstartkosten van Leef! Aruba als kerk. Ben je geïnteresseerd is in wat er allemaal nodig is, hier een overzicht van zowel onze eenmalige grote uitgaven als wat maandelijks nodig is.

Dankbaar een levend getuigenis te mogen zijn van dat er een God is die, als Hij mensen op missie stuurt, gebeden verhoort en elke belofte nakomt!

God heeft geen van de beloften gebroken die Hij heeft gedaan. Hij heeft ze allemaal gestand gedaan, niet één ervan is gebroken (Jozua 23:14)!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: